29 september 2007

Bröllopsinbjudningar, kyrkoprogram med mera

Oj, nu var det länge sedan jag skrev något bröllopsrelaterat. Verkligheten har ökat farten, och vi planerar paus om knappa 10 dagar då vi åker österut ett tag. L skriver frenetiskt japanska fraser på kylen, jag glömmer att memorera dem. Kanske kan jag lita på stora ögon och ett sumimasen!

Vi har börjat plocka ihop bilder, saker, pinaler från vårt w2007 och jag tänkte posta ett axplock då och då. Först ut är en summering av alla våra trycksaker. Härmed presenteras, inte utan viss stolthet, inbjudan, kyrkoprogram och en hel del annat!

The complete collection

Inbjudan! Mamma strök alla band och knöt alla rosetter. Mer om tillverkningen här.

Själva inbjudningstexten.



Fliksystem.

Övernattning.

O S A-kort bakifrån

O S A-kort framifrån

Framsidan på kyrkoprogrammet

Uppslag

Baksida

Menyn!

Vattnas i munnen bara jag tänker på den..

I menyhäftet hade vi även bordsplacering och beskrivning av alla gäster. Några siffor blev fel, brudgummens syster visade sig vara förlovad med vår favoritflygvärdinna men inga sura miner för det!

Korta texter om gästerna kanske är lite väl klassiskt men var toppen.

Danskort. Jag hade en synnerligen vetenskaplig plan över hur jag skulle få alla att dansa med några väl utvalda personer. Hann inte riktigt med, men dansen var väldigt aktiv och jag vet att åtminstone Jill letade rätt på alla namn på hennes kort :D

Min svärmor knöt 90 små små tyllknyten..

Drinkbiljetter. Vi hade en för champagne/öl/vin och en för våra drinkar. Turligt nog är vi väldigt förtjusta i just en svart och en vit drink...

Blixten gör inte riktigt kortet rättvist. Pappret är svart Plyke från Map med vit penna på.

Inga kommentarer: