25 juli 2007

On the road again

ring Sverige, och trots att vi kämpar med 14.4 modem, utdaterade browsers och jag med min andra penicillin-kur ska jag försöka sammanfatta lite status:

I måndags hade vi Det Stora Samtalet med vår präst. I timmarna tre avhandlade vi allt stort och smått. En rejäl mental genomsköjlning, gud blandat med KBT och lite sunt bonnförnuft.

Frisör fixad! Klipp och färg i Stockholm, Dagen D på Platsen P!

Make blir det nog jag själv som gör. En kurs eller tre i Stockholm, men jag orkar inte leta reda på en person till nu. Om det inte dyker upp en mirakulöst som inte debiterar en säck guld och som kan själv kan ta sig till bröllops-platsen får dte vara.. (därmed inte sagt att jag inte kommer spendera en förmögenhet på make hos Armani/Mac/Kanebo innan).

På det gourmetfronten intet nytt. Det börjar dra ihop sig och jag är superstressad över allt som ska fixas. Imorgon skulle vi träffat Monsieur Tårta himself, un vrai artiste, för att diskutera detta ack så viktiga bakverk. Nu har jag precis påbörjat penicillinkur No 2 och Monsieur Tårta vill absolut inte ha några basillusker då han ska till det härliga norra landet i väst snart. Jag får ringa honom och se om vi kan försöka ses nästa vecka, när medicinen brottat ned det otäcka.

Ungefär samma status har vår första gourmetupplevelse som man och hustru (det lät fint det va...). Imorgon skulle vi träffa Le Chef, men nej, när smaklökarna inte känner skillnad på vare sig tonfisk eller kyckling (remember Jessica Simpson anyone? ;)) är det inte värt att ens prata om det.

Så, nästa vecka blir nog inte den där lugna fina semesterveckan, utan troligen den där "shit nu måste vi fixa för snart snart snart är det Dagen D".

Dra ner på ambitionerna? Trodde ni kände mig vid det här laget...

Inga kommentarer: