18 juli 2007

Mardrömmar och detektivarbete.

Nyss hemkommen från Arvika har mardrömmar och mindre hjärtattacker avlöst varandra. Inte i fysiska livet, mer i glamourens tecken.

Jag befinner mig just nu vid kusten, fjärran från överbetalda nagelteknologer och stilettklacksvänliga gator. Omnejden präglas av små vita hus, röda sjöbodar och en attityd som get ordet "äppelkäck" eller möjligen "saltstänkt" ett ansikte.

Scenario: Igår ringer det från Toni & Guy. Kvinnlig röst upplyser mig om att min tid hos Hasse dessvärre måste avbokas. (Jag bokade tid i Maj för att vara toppstylad för bröllopet i September.) Hon fortsätter; "han har slutat här". SLUTAT! Hon kan naturligtvis inte ge ut ett nytt telefonnummer heller, det strider mot deras principer.

Så, vad gör man? Han ligger ju på Agentur.. men, ja! Briljant plan! Jag ringer lilla K! Tack vare söta lilla K har både jag och mannen nu inte bara nummret till Hasse, utan även en ny klipptid till hösten :D

Så vad hände med mardömmen då? Igår insåg jag att det är sjukt nära till bröllopet. Fortfarande saknas alldeles för många pusselbitar, och hur vi ska lösa dem utan hitta.se, eniro eller internet i största allmänhet vet jag inte.

I natt vaknade jag av kanske den jobbigaste bröllopsrelaterade mardrömmen hitills; alla sitter i kyrkan och väntar, L står vid altaret. Jag sitter i ett annat rum utanför med mina två koreanska väninnor (hm, tydlig påverkan av utländska bröllopsbloggar här). Jag känner mig lugn, allt ska vara klart.. när.. jag plötsligt inser - ingen kyrkorehearsal har ägt rum! Ingen musik är bestämd! Hur ska folk veta vad de ska sjunga, och när? Snabbt bläddrar jag i en psalmbok och försöker hitta några psalmer jag känner igen. Klottrar snabbt ner dem med blyerts på rutigt papper (alla som känner mig vet att jag hatar att skriva med blyerts), och ber en av tjejerna att ge det till organisten. Prästen vet ju vad hon ska göra, nu får vi Ad Hoca..

Sedan vaknade jag med en puls på 200. Tur att prästen kom till sommarhuset igår, högsta prio på samtalsämnen till eftermiddagskaffet är vigselmusik..

Inga kommentarer: