15 april 2007

Tillbaka från diskmaskinernas förlovade land...

Ja, då vart påsken över igen för den här gången. Kanske är påsken en av mina favorithögtider, näst julen. Vi spenderade ett par dagar i Göteborg turnerandes mellan föräldrar och påskägg. Jag försökte kompensera all choklad med 2 löppass, 2 pilatespass och ett vattengympapass.

Det är lätt att tro att Stockholm är en cilviliserad plats när man varit borta ett tag. Höjden av civilisation är inte som ni kanske tror en sojalate med vaniljsmak, utan ynnesten att äga en diskmaskin. Till och med de pyttigaste lägenhetsinnehavare har en. Ulla har till och med två, kan det vara husmoderns motsvarighet till den dyra lilla sportbilen?

Ambitionen att hålla träningstempo (och kanske leta efter en diskmaskin) trappades ner något i slutet av veckan. Turen till tyskland tog troligen knäcken på immunförsvaret (tänk flygplan x 2, småbarn i flygplan etc etc) så i fredags var jag semi-däckad, i lördags heldäckad. Att det är 24 grader varmt ute och att jag egentligen behöver sitta på kontoret är inget snuvan brys sig om. Jag har försökt trösta mig med 16 avsnitt av Lost. Nu är jag ikapp.

Snälla USA, sluta pausa Greys, Heroes och Ugly Betty! Jag behöver dem!

P.s Lägger in en bild på Nigella, hon ser så skönt barbamammig ut på bilden. Jag drog genast en parallell till Spanx - kan det vara hemligheten med de välsvarvade kroppsdelarna? Eller är det bara retusch? D.s

Inga kommentarer: