28 mars 2007

070328 Bröllopsstatus

Vi ska fortfarande gifta oss. Det börjar kännas väldigt på riktigt nu, blotta 5 månader från Dagen D. Många saker kvar att fixa. Förrutom de där kilona som verkar vägra lämna kroppen finns en hel del praktiska ting att ta hand om.

1. Kilona försöker jag stävja genom joggingturer. Född ur en släkt vars sportsliga prestationer hållt sig till att stiligt svischa nedför skidbackar, med glühwein som vätskestopp, har jag själv i nyktert tillstånd anmält mig till ett LOPP. Måtte mina anfäder inte vrida sig!

Så, kortsiktigt blir det i början av maj en tur på tid kring norra Djurgården. Har jag tur blir det ett jumbopris för långsammast tid på 6 Km. Troligen kommer en hoper tappra kollegor och familjemedlemmar åskåda förödmjukelsen också. Kanske är detta anledningen att byta till sig blivande mannens namn? Mitt är ju kort sagt så konstigt att folk kan komma ihåg det i tid och evighet...

I slutet av Maj blir det däremot andra bullar. I Kungsan går Glamours första Stiletto run för första gången av stapeln! Finfina priser med.

2. Allt det andra då? Jo, påsken närmar sig med stormsteg. Då ska jag vara ledig och göra allt det där andra. Ni fattar, inget av det jag förutsätter mig kommer att ske, och allt annat kan hända. I Göteborg vet man aldrig vad som ska ske så.. Jag återkommer helt enkelt. I min fantasi kommer i alla fall en sorts gästlista spikas, inbjudan tas fram, texter till alla trycksaker ordnas, blommor funderas över och ett slags utkast till meny samt (*rys*) budget knappas fram ur Excels magiska gömmor. Jag ska även försöka konferera med alla föräldrar och svärföräldrar. Planen var att ta fram fina moodboards till helgen så jag kunde visualisera enklare för dme alla, men jag ser inte riktigt hur jag ska hinna det. Tid är inte av överflöd i mitt liv just nu.

3. Goda saker kommer alltid i liten trupp?
Idag ringde en snäll Sebastian och tipsade om DJs.
Goda ord och annat kom från otippat håll.
L och jag kommer snart vara lediga tillsammans :)

4. Just det! Nu är alla tärnorna försedda med varsin tjusig stass (eller toilette som mormor skulle sagt)! Fyra snygga tjejer i varsin likaledes snygg svartvit klänning. Hurra!

Hörs!

/U

2 kommentarer:

Gitta sa...

Nej, det låter dumt!!!
Sluta ta bort kilon.
Det måste finnas något för L att gifta sig med.

Beijos!!

/gitta

Anonym sa...

måste jag typ köpa Amelia Bröllop?
Puss Ami:)