05 augusti 2007

Enough is enough?

I dagens SvD finns en lång artikel om bröllop planering etc.. Bruden i artikeln uttalar sig om ditten och datten, och verkar tillsammans med artikelförfattaren präktigt förfasa sig över hur vissa blivande brudar verkar vilja planera ALLT in i MINSTA detalj. Som ett självpåtaget språkrör för United Bridezillas of the World säger jag -Låt oss vara! Leave us be! Laisses-nous tranquills! Om vi nu vill spendera dygnets vakna timmar med planerande, ja men låt oss! Vad skadar det dig, du utomstående betraktare?

Alla människor har rätt till en egen åsikt, vi brukar kalla det yttrandefrihet. Vi har också rätt till handlingsfrihet inom lagens gränser (här borde i ärlighetens namn även glamourens namn åkallas), och så vitt jag vet innebär det också att vem som helst kan arrangera vilken sorts bröllopsfest som helst. För att citera en härlig gammal film: "It's my party and I cry if I want to". Så, sluta gnäll och stötta istället din lokala Bridezilla. H*n kanske behöver lite hjälp med den där is-skulpturformen!

P.s Själv har jag helt släppt alla hämningar. Kanske framförallt de ekonomiska. Istället för att tänka i "antingen eller"-termer tänker jag nu "it only happens once" (och ni som kallar mig romantiker kan läsa det här gamla inlägget och fundera över om jag fortfarande borde vara det). Så vad då? Vad kan ni göra? Stämma mig? ha ha ha D.s

1 kommentar:

H sa...

Ha ha ja it only happens once.. ja hoppas vi :)