07 maj 2007

Bröllopsinbjudningar del 2

Helgen skulle vikas åt inbjudningskort. Yttre omständigheter gjorde mannen redan innan mer än paralyserad när jag visade min fångst - fyra nogrannt utvalda varianter. I sann reklamar-anda pitchade jag dessa på den stackas blivande redan till frukost (läs kl 11:10), varpå han svarar "jamen vilken tycker DU är finast"? Han frågar MIG vilken JAG tycker är snyggast. Hur ska jag kunna veta det?

De senaste veckorna har hundratals varianter av inbjudningar har passerat revy. Fyra stiliga finalister kvarstår. Min juryprocess har utöver min enväldiga åsikt bestått i att tvinga fram åsikter från vänner (nej, folk i allmänhet som verkar ha god smak och råkade stå i närheten nr det begav sig) som fått se allehanda bilder via mail och fax.

Resultat efter helgen: Mannen har skrivit texter. Jag har gjort tre olika dummies. Ikväll gör jag ett orginal. Nu jädrar..

P.s Egentligen tänkte jag skrivit om min ohyggliga mardöm men ångrade mig. För er som undrar handlade den om att upptäcka att dagen för vigsel plötsligt var idag, att stå utan vare sig gäster (för vi inte skickat inbjudningskort), hinderprövning eller klänning i rätt storlek. Men jag har förtröstan, snart snart är de bökigaste bitarna avklarade och vi kan förhoppningvis ägna oss åt delikata saker som vinavsmakning och tårtbeställning D.s

Inga kommentarer: