08 februari 2007

918 grams

Närstående vet att jag är en stor vän av glossies, de tjocka glansiga magasin man med ekonomisk fördel köper utomlands. Månget handbagage har börjat i fjädervikt och slutat i sumo-klass efter ett besök i flygplatsens tidningskiosk. Det måste dock vara den internationella avdelningen. Jag orkar liksom inte ta mig igenom ett ryskt/italienskt/tyskt/whatever magasin bara för att se på bilderna. Till skillnad från andra tidningar och dess läsekrets läser jag artiklarna...

Men, trots mitt lätt desperata letande tog det mig 7 valda jaktplatser i Svedala, ett par tyska och till och med en Bulgarisk flygplats innan jag insett att jag gick bet. Så vad gör man? Vänder sig till pålitliga Press-Stop så klart! Något skamligt, jag vet. Det är liksom lite för enkelt. Men ändå blir jag lite extra glad när jag kommer hem och ser 918 gram av hederlig (well) härligt, inspirerande Martha Stewart Weddings liggandes på hallgolvet.

Vem sa att man inte kunde köpa sig lycka?

Inga kommentarer: