17 oktober 2006

Wunderbara bryllupen..

Bröllop väcker alla möjliga sorters känslor hos folk. Man kan känna romantik, glädje, sorg, ensamhet, nostalgi ja alla möjliga saker. Men förvandligen kan komma snabbare än man anar. Ibland känns det som om L och jag redan är gifta, fast inte på det konstiga och negativa sättet utan snarare som i ja, vi har valt varandra! Fråga mig för ett år sedan och jag hade avfärdat bröllop som lite tramsigt, kanske lett lite överseende. Idag, icke det minsta.

Så när min kollega berättade att hon blev friad till i helgen kunde jag mest bara sucka lite och le lite fånigt. Så stäm mig - det ÄR ju romantiskt. och det ÄR ju underbart när två människor bestämmer sig för varandra!

(och härligt med kommande msn utbyte av lönkar över tårtdekorationer, klänningar, blommor, frisyrer, ringar, locations, paparplyer, skor och mycket mycket mer..)

Inga kommentarer: