04 januari 2008

Tillbaka igen

Efter 100 mil i bil, middagar med fler familjekonstellationer än du kan räkna på ena handen och en hel del historier från västkusten är jag tillbaka. Avsaknaden av inlägg beror inte på ovilja, tvärtom, utan snarare det förhatliga modemet. Jag kan inte arbeta mot ett verktyg vars motsvarighet i, säg brödbranschen, hade varit att köpa med sig ett gäng ax hem för att sedan mala innan baket. Nej, hu. Jag vägrar. En gång bredband - alltid bredband.

Min lista inför denna sista lediga vardag är lång av göromål, troligt är att jag skjuter upp dem till imorgon och spelar Guitar Hero istället. Lika präglad av hålla mina deadlines i arbetslivet, lika präglad är jag av att bryta dem privat.

Fellow bloggers, krönikörer med flera har den senaste veckan summerat år 2007 i oändliga listor och självklart vill jag inte vara sämre. Mitt enda problem är mitt minne. Hur gör de? Summerar de varje månad för att kunna summera året? Börjar de skriva sina listor redan på nyårsdagen? Jag minns knappt mitt eget namn! Nåja, kanske beror det på att just 2007 var ett av de längsta någonsin, varsågod - ett urval:

-
Ingen bräda eller alptopp blev det, inte ens pulka.

Mycken sjukdom, förskylningar, mycoplasma, magsjuka.


-/+
Byta jobb! Nya kamrater, nya projekt, men också lämna gamla kamrater och gamla projekt.


+
Vårt bröllop! Vilken man jag gift mig med! Vilken familj och vilka vänner vi har! Vilken hejdundrande fest det blev!

Bröllopsresa till Japan! 14 dagars lost in translation, kunde inte varit annat än toppen. (urval om 300 bilder finns på Flickr, maila för länk)

Apoptygma Bezerk på Arvikafestivalen! Kanske en av de bästa konserterna någonsin?

Leo, Calle, Ester & Doris kom till världen!


Inför 2008 finns inga nyårslöften, bara önskan om att få kunna spendera mer tid här och nu, med mina nära och kära.

Inga kommentarer: