24 maj 2007

...och så var det bara 100 dagar kvar!

-Peanuts tänker ni, det är ju hur lång tid som helst! Så mycket kan det ju inte vara kvar? Du har ju ändå mannen, platsen, kapellet, klänningen och strutsfjädrarna? Jag svarar er, i lätt indignerad ton, säg inget förräns ni är i min situation. Egentligen borde jag byta yrkesbana, ety researcher borde vara mitt sanna yrkesjag. Hade min skolgång präglats av ens ett uns av den frenesi med vilken jag undersökt olika nyanser av vitt, kuvertflikar eller tårtor hade det där avgångsbetyget var något att stoltsera med offentligt.

Snart smäller det. Snart ska de vara klara. Inbjudningarna. Inget mer spärrande, kernande eller jämförande huruvida kapitäler är snyggare än en enkel script. Nej, snart så...

Sa jag att de fantastiska människorna på Map hade hur många fina kuvert som helst förresten? Jag behövde bara hitta 5 för att kunna välja det slutgiltiga!

Så vad behövs? In- och utgångsmusik, en Dj, blomföslag i kapell och några saker till.

Deadline: 1 Juli. Då ska allt vara klart. Och därmed basta!

Inga kommentarer: