11 augusti 2008

Baby, vi kan inte skydda dig mot allt men vi kan ge dig egytisk bomull.

Det kanske krävs att man arbetar med reklam för att falla för den? “Just like mummy's tummy". Så lyder Stokkes payoff för bebis-sängen Sleepi. Och självklart faller jag som en fura. Inte för Stokkes sälj-tugg utan för egna argument. Själv är bäste säljare borde uttrycket lyda. Baby Curly kanske inte behöver en säng som i nyskick tingar samma pris som en bättre begagnad bil eller en liten Anya Hindmarch-väska, men ska det lilla livet spendera sin skönhetssömn utan en ordentlig varumärkesupplevelse? Drömma sig bort på skumgummi och inte det mjukaste och mest vältestade av bolster? Känna en vanlig bomull mot sin mjuka hud, och inte en välkammad egyptisk? Någon måtta får det väl ändå vara. Sätter man ett barn till livet ska det lilla pyret få den bästa möjliga omsorg så länge föräldrar kan råda. Tids nog kommer baby curly förstöra sig med dåligt stickad jersey, fulsprit och gud vet vad.

Baby curlys mamma gillar Stokke Sleepi. Baby Curlys pappa är med inne på IKEA. Fortsättning följer...

1 kommentar:

Anonym sa...

hm just. vill också ha. inser att jag bara missat ett halvår av bloggen. Inte ett år.