22 november 2007

Brudklänningar behöver inte bara gå i vitt..


Bara för att jag är gift innebär det inte att jag slutat titta på vackra klänningar. Tvärtom, jag sparar de modeller jag verkligen gillar i en mapp i datorn. En dag kanske det kommer en lyxig bal som jag bara måste sy upp en klänning till!

Idag hittade jag ett australiensiskt företag, culture shock, som gör väldigt annorlunda och fina klänningar. Bara för att det är bröllop behöver det ju inte vara en vit klänning, eller hur? Trender i år har varit breda färgade band för att markera midjan på för övrigt vita klänningar. Skulle jag gifta mig igen (med L såklart) skulle det nog bli något i stilen på bilderna ovan. Fast utan make upen då.

1 kommentar:

Anonym sa...

jättefint. jag ville länge ha en röd bröllopsklänning när jag gifter mig men nu är nog tankarna inne på att ändå ha vit när den dagen nu kommer. (nix inte förlovad än)
men ett band eller så i rött är ju en bra ide jag är ju dessutom född på Lucia så det kanske kunde vara lite kul.