12 augusti 2007

...och så var det bara 19 dagar kvar...

Framför mig ligger högar med papper som snart ska bli kyrkoprogram, placeringskort och annat. I knäet ligger en skållhet Mac. Brevid mig sitter blivande mannen. Schemat börjar bli pressat och tiden knapp. På något sätt ska vi titta på klinker och badrumsinredning till vår sargade lägenhet, ordna tusen och en sak till bröllopet och samtidigt vara fokuserade på jobbet.

Det här året har känts väldigt mycket. Mina arbetstimmar har varit många och långa, blivande mannens mest traumatiska. En regnig sjukdoms-semester kanske var vår gemensamma katharsis. Nu stundar nya tider; för en vecka sedan började jag på annan byrå med nya projekt och medarbetare, snart kommer blivande mannen hitta ny arbetsglädje. Nu kanske ni tror att ämnet skenar långt iväg från w2007, men icke. Stora värmen till mina f.d kollegor som trots allt följt mig genom förlovning och de första trevande planeringsstegen. Det har varit en resa, både tuff och rolig, lärorik på många sätt. (Både jobbet och w2007...)

Hej då gamla byrån, och Hej nya!

Inga kommentarer: