30 augusti 2007

Hippad mö! (del 2)

Lördagen startar lugnt, jag hämtar Ebayade paket och överväger att gå ut och springa denna sommarens sista klämtande dag. Icke. Kl 11:00 ringer mystiska mannen Melker "var är du? Jag ska hämta upp dig". Pulsen stiger. På gatan står en svart bil, vi kör iväg. Att titta på The Bourne Ultimatum dagen innan kanske inte var en så bra idé, jag har väldigt många bilder i huvudet under färden...

Vi stannar i Gamla Stan, där några av de allra sötaste väninnorna står - alla illmarigt leende. Dagen inleds med underbar te-stund med trekantsmackor, scones och bakverk. Fler väninnor ansluter. Jag får det ljuvligaste av hantverk, en krina med liten slöja till. (Bild kommer snart) Ur en stor påse får jag välja ett paket, och sedan gissa på innehållet vem det kan vara från. Det lurigaste av dem alla inleder.. Truppen går vidare, och för mig som är van att vara den som arrangerar är det både läskigt och kul att inte ha en aning om vad som komma skall. Vi hamnar på en yogaklass med världens bästa yogalärare, sedan vidare mot mysiga badet i Gamla Stan med vin och frukt. Fler paket följer (bara uppfinningsrikedomen är värda ett inlägg i sig!). Efter en stund kommer en stilig kille. Jag anar ugglor i mossen... Men icke hade jag behövt oroa mig; en timmes massage senare fortsätter den underbare mannen med att lägga en komplett make up. Tjejerna drar iväg, och vi som är kvar går ner till kajen. Söta träbåten anländer och färden går vidare. Solen skiner och här sitter jag i fina båten mitt i stan på vidare äventyr.

Vi anländer södra Söder och Kickis lägenhet. Stora middagsbordet väntar, fantastisk mat, gott vin och massa bus. Det var frågor som besvarats av blivande mannen (många oooanden och aaaahanden, han ligger bra till hos vänninorna :)), fler paket från de som inte kunde vara med, champagne och en hel del annat.

Tack söta underbara älskade väninnor för en helt underbar dag! Att få känna sig så bortskämd och omhändertagen som jag gjorde var verkligen något jag unnar alla. Det är svårt att i ett inlägg beskriva fantastiska ni är, jag sammanfattar det med - you rock!!!

Inga kommentarer: