28 juni 2007

Observation: årets sommarplåga?

Nej jag tror inte det blir en uppdaterad Macarena eller en wailande
Enrique Iglesias. Jag tror årets sommaplåga blir brasklappsragget.

Under en tid har undertecknad med vänninor följt en alarmerande ökning
av den s k brasklappsraggningen. Brasklappsraggningen föds, som namnet
antyder, ur (oftast alkoholrelaterad)pilskhet, spontanitet och det
dåliga samvetet. En brasklappsraggare har alltid en partner därhemma,
men efter ett par stora stadiga och en blick på en tilltalande
kroppsdel, går allt snbbt. Lite för snabbt kanske. Det dåliga samvetet
till, men då är bollen redan i rullning, tanken "shit måste safea", och
ur kommer - en brasklappsraggning! Hänger ni med?

Klassiska varianter på fraser för brasklappsragget är:
"Om jag inte varit gift hade du varit den jag hade velat gå hem med"
"Du är det sexigaste jag sett. Men, jag har en tjej. Hon är också
sexig."

Det är klart, sommar, sol, sprit - klassisk grund för att göra dig och
alla andra snygga och intressanta. Men ska du ragga, var tillgänglig.
Inget är mer avtändande än haglande komplimanger från icke tillgängliga
motparter.

Inga kommentarer: