04 juni 2007

Kemilöst möte

Allt är inte happily-doodely i Laa-Laa-Weddingland. Ett av besöken i Göteborg var hos den blivande frisören. År av frisörer som alla hävdat "att de förstår ett lockigt hår" jar gjort mig mycket misstänksam mot de stackars sax-försedda. Det är inte för inte jag tidigare bloggat om Hasse, den bästa frisören jag någonsin råkat på. Priset på klippningarna gör att jag inte går så ofta, men möter samtidigt break-even för vad mina nerver tål att utsättas för. Jag har försökt få hasse att komma med till bröllopet, och jag har inte slutat försöka övertala honom än.

Nåväl, min (långsökta backup-) plan med Lars rån Saloong i Gbg att göra mitt hår höll på att få ödesdrigra konsekvenser. Mitt hår är inte vara mycket och stort, det ärväldigt lockigt med. Jag gillar det stort och lockigt, och framförallt kan jag inte ha en uppsättning - det skulle göra för ont i hårbotten efter ett par timmar. Jag förklarade för Lars att jag veckan innan bröllopet ska klippa och färga det i Stockholm, att det förmodligen skulle vara lite mer styrsel på det än just den dagen då vi träffades. Lars tittade,kände lite och föreslog löshår. LÖSHÅR. Ojojoj. Där dog den eventuella glimt av kemi jag föröskt tvinga fram.

Vad gör jag nu?

Inga kommentarer: