08 mars 2007

Lyx- eller rearåtta?

Jag skulle kunna köpa hur många par skor som helst. Jag skäms inte ens för att jag har typ 50 par skor, varav de flesta enbart går att gå i en kort stund en torr sommardag utan blåst. Eller för att citera skoförsäljerskan i London när min mor antydde att decimeterklackarna var något höga "but you're only having dnner in them?". Precis. Mina skor gillar att åka taxi. Mina fötter med.

Min hemliga dröm är att likt Carrie inse att hon har så många Manolos att de motsvarar värdet av en pensionsförsäkring - i slutskedet. I wish that was me. Nu kommer vi troligen tacka nej till de lyxiga 185 kvm, men:

- Negativt: inget skorum
+ Positivt: mer pengar till skor



Här kommer dagens skörd av potentiella bröllopsskor (och en ring):
Finfina svartvita McQueenpumps från Net-a-porter. japp, på rea! :) Någon som vet om herr Alexander gör skor åt det mindre eller snarare större?








Här, ett finfint par från Celine. Kanske mer åt vardagshållet. Eller något man kan ha när fötter ömmar i dansens virvlar? De får åka med ändå! Även dessa från Net-a-porters rea









Oj, här smög en ring från intermixonline.com sig in! Svartvit som jag är vill jag antingen ha superminimalistiska smycken eller _over_ the top. Kan denna kanske vara en liten bröllopsring? Jag pratar right hand ring här, inget annat. För vänster handen gäller enbart precious! Jag struntar högaktningsfullt i om man får blanda metaller eller ej..







Slutligen, vad vore väl en samling vackra sake rutan minst ett par Marc Jacobs. De ser sköna ut och är strålande. Från våra dyra vänner på eluxury.com

Inga kommentarer: