22 januari 2007

Varannan söndag kl. 16-18

Efter närmare tre dagars smågrälande fick jag nog. I mitt tycke var inte brudgummen så engagerad i denna vår stora dag, medans han menade att det minsann är närmare 7 månader kvar. Tyckte han. Inte jag.

I hans värld kunde vi gärna ta Bröllop 1A från menyn, han hade ju redan friat och jag köpt klänningen? Nu vet jag att han inte skulle nöja sig med en så enkel lösning, även om jag i sista fighten kastade ur mig att minsann är så otroligt olika, att han alltid beställer det som finns från menyn och jag vill ha något annat. Elakt, men kanske sant. Och ja, vi kompletterar nog varandra rätt bra :D

Som de lösningsfokuserade människor vi är insåg vi snabbt att allt som är kul att planera kring bröllopet går att prata om när som. Allt mindre kul eller rent av jobbigt (politiska diskussioner om gästlistan, Den Stora Budgetfrågan m m) har nu därför fått en egen tid - varannan söndag mellan 16-18. Så svarar vi inte i telefon vet ni vad vi gör..

Inga kommentarer: